Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Vinnarskalle! =)

Av Milla - 22 januari 2012 20:20

Haha,  jag kör ett inlägg till, ba fatt ja kan! =)

Hungern tränger sig på men ser på klockan att jag faktiskt få äta igen...
Jag är sugen på allt möjligt men håller mig strikt till dieten.
Idag visade min storasyster mig en app till mobilen, såå perfekt, tror jag. Jag började mä den idag så har inget att jämföra mä!

Man börjar med att lägga in sin vikt, sin längd, sitt kön! Sen lägger man in vad man äter och hur man motionerar vart efter man gört! Alla livsmedel finns mä i appen vilket gör att den räknar kalorierna man stoppar i sig under dagen, sen räknar den ut vad man generellt gör av mä för mängd kalorier i den aktivitet man valt. 
Idag har jag tydligen gjort av mä 2800 kalorier med mat inräknat! Snacka om att kunna se att något händer varje dag!
3000 kalorier det säger mig ingenting, Jag vet inte vad det är i kilon eller snarare gram säkert...
Men så länge det är minus på kalorikontot är jag nöjd!!  
I det låånga loppet borde det ju ge resultat.... Jaa, Nu bantar jag ju inför op men det kan säkert vara en bra hjälp till att sporra en att hålla igång! Jag menar man är ju resultat hungrig.

Jag är ju en riktig vinnarskalle så kan jag tävla med mig själv varje dag så skulle jag vara i himlen, Och ingen behöver stå ut mä mitt dåliga förlorar snack mer än jag själv! 

Kaloriräknaren heter appen ifall någon är sugen!

Imorgon ska jag börja på ett nytt jobb! Känns spännande!
Jag tänkte att jag ska gå hem därifrån, Det kommer att ta tid men det är det värt!

Jag ska ju väga mig imorgon oxå! En skum känsla säger att jag inte har gått ner ett dugg sen förra invägningen, måste vara för att det gick så fort "första" veckan! Jag undrar om det kan vara så att man samlar på sig vätska när man är sjuk/förkyld... Har mens mä, kan ju göra en lite extra svullen... Jag oroar mig inte eftersom att jag vet att jag kommer att nå mitt mål tillslut då jag har gjort helt rätt! Men jag bara känner så! Kanske en slags försvarsmekanism inför ett "mindre" bra resultat! Vad vet jag gamla räv! Men va fan, då har jag ju har gjort allt jag kunnat. Jag kan inte göra mer än att dricka de här sabla dryckerna! Jag är nöjd om det så bara står ett halvt kilo ner, Då äre det ju neråt i alla fall! =)

Nää, Fan nu ljög jag, då skulle jag lägga mig på golvet på vårdcentralen och sparka mä benen och slå mä armarna och kuta därifrån mä sprutande tårar!! 


I säng nu, ska kolla om jag är trött! =)
Naatti! 

 
 
Ingen bild

Modern

22 januari 2012 21:31

Åh, det finns då sånadäringa appar till allt nuförtiden. Själv skriver jag ner det på ett helt vanligt papper...sånt där vitt ark som ibland hålls samman i ett block...å jag använder mig av en heeelt vanlig penna. Ja, det är en sån man använder när man skriver sin namnteckning..höhö. Men själva ideén är kanon. Den har jag använt mig av i flera år. Fast då inte för att gå ner i vikt...utan för att se att jag aktiverar kroppen en viss tid per vecka.

Kramen

Milla

22 januari 2012 21:39

Vet inte vad du pratar om för ark, Jag måste vara för ung! =)

den räknar ju kalorierna, Det kan man inte göra för hand, Då måste man ju vara smart, Jag äter för lite fisk! =)

Shit, Jag glömde skriva Kram i förra svaret, Undrar om du kommer kunna sova nu! Haha!!

Kraaaaaam!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 26 mars 2012 18:20

Idag var jag på återbesök på St Görans! Ett besök som likväl hade kunnat tagits på telefon, men nu är det gjort! =)Jag vägde mig! Totalt har jag tappat 27 kilo!Jag har tappat 22,5 kilo sedan flytstarten 12 januari! =) Jag väger numera 113 kilo! =...

Av Milla - 15 mars 2012 20:12

Idag var sjukskrivningen över, Eller egentligen igår man chefen tyckte att jag kunde börja med en ledig dag! =) Jag började dagen med frukost! Tog en rask promenad till Slagsta halv 7! =) Va kul att se allas miner när jag kom in i rummet! Alla hade f...

Av Milla - 12 mars 2012 20:54

Vilken fantastisk dag vi har haft jag och min grabb! Den började grinit från bådas håll men när jag beslöt mig för att gå ut i lekparken var tjurandet slut! Vi njöt av solens strålar från elva på förmiddagen till 15.30 på eftermiddagen! Med en liten ...

Av Milla - 12 mars 2012 08:44

Jag skulle vilje ge en viktrapport idag men jag kan inte! Min våg visar olika varje gång jag ställer mig där! Jag tog mina hantlar som väger ett kilo var, men det fattade inte vågen! Jävla skräp! Så jag måste sticka till vårdcentralen och väga mig......

Av Milla - 11 mars 2012 09:56

Imorse fick jag sova ut till klockan sju! Och ja, det var sovmorgon, Dennis vaknade före fem! Jag kände mig utvilad när jag vaknade! Pigg och glad! Hela familjen låg inne i sovrummet och hade lite mysmorgon när jag hade vaknat! Sen klev vi upp och kä...

Presentation

Lämna gärna ett fotavtryck när du varit här!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards