Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Låter varningsklockorna ringa!

Av Milla - 1 februari 2012 16:43

Oj oj oj! Idag har jag verkligen låtit kroppen jobba!! 
Detta är min promenad sträcka Skiftinge-Dagis-Karlavägen-Stan-Sjukhuset-Dagis! Kristofer slutade jobba nästan samtidigt så jag åkte mä han hem, det gjorde jag rätt i!


Detta är en stor del av min överviktsproblematik! Att jag har inget mellanläge. Antingen är det av eller på! När det är på så tar jag i så jag skiter på mig, Jag tränar helt enkelt alldeles för hårt vilket oftast resulterar i att jag inte har möjlighet att hålla det igång, jag menar, jag har ju en familj att vara med, ett jobb att sköta och vänner att umgås med.

Jag blir ju så låst vid mig själv när det är "bantnings dags". Känns som att jag får sätta det andra på vänt, Och det håller ju inte hur länge som helst! 


När det är av så är det så in åt helvete av! Jag är inte motaglig för nåt, Jag orkar inte ett endaste dugg! Maten ska vi itne prata om, jag pressar i mig hur mycket skit som helst, Som om problematiken mä övervikten inte fanns...
Jag lagar mat i så stor mängd att det inte får plats på en vanlig tallrik, låter varningsklockorna ringa men ignorerar dem, tar en bunke och lägger maten i, äter till matkoma och väljer att inte känna efter..... Det lixom ger mig inte ens ångest, Jag är likgiltig! 


Jag tjatar på min sambo hela tiden när jag mår som bäst, när jag kämpar mä maten och motionen, då tycker jag att han borde göra det oxå, det tycker jag visserligen alltid men det blir mer påtagligt när jag kämpar! 
Han borde göra si och han borde göra så...

Men när jag faller in i mörkret själv, då orkar jag inte bry mig om hans diabetes alls, ber honom att köpa Mc Donalds, chips, glass godis och diverse annat.... Jag tror inte att han är inte stark nog att säga ifrån, men mest tror jag att det är för att han  oxå får äta...  Utan att jag ger han dåligt samvete för det!  För hur det än är, ingen av oss behöver något av det någon gång. 


Nu lämnar vi det...


Jag var på Sesam idag, skulle ta bort P-staven för att jag blöder och har gjort det i tre veckor. Men eftersom att jag hade så otroligt bra blodvärde så tyckte barnmorskan och läkaren hon rådfrågade mä att jag skulle behålla P-staven eftersom den håller ett år till.  Vad gällde blödningen skulla jag bara invänta att den avtog.... 




Nu tänkte jag ta min värkande (brännande) rygg och diska..... Ha en bra kväll! =) 





  

 
 
Julia

Julia

1 februari 2012 19:46

Hej, fin blogg! :)

Kolla gärna min,

http://juliaafranzen.devote.se/

http://juliaafranzen.devote.se

Milla

1 februari 2012 21:46

Taack! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 26 mars 2012 18:20

Idag var jag på återbesök på St Görans! Ett besök som likväl hade kunnat tagits på telefon, men nu är det gjort! =)Jag vägde mig! Totalt har jag tappat 27 kilo!Jag har tappat 22,5 kilo sedan flytstarten 12 januari! =) Jag väger numera 113 kilo! =...

Av Milla - 15 mars 2012 20:12

Idag var sjukskrivningen över, Eller egentligen igår man chefen tyckte att jag kunde börja med en ledig dag! =) Jag började dagen med frukost! Tog en rask promenad till Slagsta halv 7! =) Va kul att se allas miner när jag kom in i rummet! Alla hade f...

Av Milla - 12 mars 2012 20:54

Vilken fantastisk dag vi har haft jag och min grabb! Den började grinit från bådas håll men när jag beslöt mig för att gå ut i lekparken var tjurandet slut! Vi njöt av solens strålar från elva på förmiddagen till 15.30 på eftermiddagen! Med en liten ...

Av Milla - 12 mars 2012 08:44

Jag skulle vilje ge en viktrapport idag men jag kan inte! Min våg visar olika varje gång jag ställer mig där! Jag tog mina hantlar som väger ett kilo var, men det fattade inte vågen! Jävla skräp! Så jag måste sticka till vårdcentralen och väga mig......

Av Milla - 11 mars 2012 09:56

Imorse fick jag sova ut till klockan sju! Och ja, det var sovmorgon, Dennis vaknade före fem! Jag kände mig utvilad när jag vaknade! Pigg och glad! Hela familjen låg inne i sovrummet och hade lite mysmorgon när jag hade vaknat! Sen klev vi upp och kä...

Ovido - Quiz & Flashcards