Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Räknar får!!

Av Milla - 1 februari 2012 21:24

Så fort jag lägger mig asså....

Tröttmössa, men tankarna far i huvudet! Om hjärnan kunde hålla käften nån gång!

Irriterad är bara förnamnet, jag hinner ju bli hungrig innan jag somnar då blir det ju bara ännu värre..... Buljong ikväll med! Inte för att det skadar men jag ville ju bryta mönstret!! Glöm att ja sa nåt, jag bara svamlar!


Jag tänker på framtiden! Allt nytt och spännande som kommer att hända!

Jag tänker på operetionen, hur kommer den egentligen att påverka mig?

Kommer det göra ont?

Hur snart är jag på benen igen?

Hur snart återgår man till det "normala" efter op?

Hur kommer jag se ut?

Kommer jag känna mig fin trots att magen hänger ner en halvmeter?

Kommer jag kunna ha en fin sommarklännig redan i sommar och faktiskt känna mig vacker?

Tänk om jag blir för smal?

Kommer jag kalla mig själv för katrinplommonet när jag ser ut som ett i spegelen?


Nää, nu skiter jag under här och börjar räkna får!

Ett får, två får tre får fyra får fem får, sex får, sju får, åtta får, nio får, tio får, elva får, tolv får, tretton får, fjorton får, femton får, sexton får, sjutton får, arton får, nitton får, tjugo får, tjugoett får, tjugotvå får, tjugotre får....

Undrar om jag skulle vara fin i en gul klänning, jag menar man ser nog mer brun ut i ljusa färger, fan vart va jag, tjugofyra får, tjugo fem får, tjugo sex får....

Det hjälper fan inte...!



Nu blir det buljong! Sen Gonatt!

 
 
Ante

Ante

2 februari 2012 10:37

Hej, kul med en till som bloggar om sin GBP. Hoppas det går bra för dig, jag opererades 2010 dec och har på 13 månader gått ned 60kg. :) Du kan följa min resa från nutrilett till att idag träna inför New York Marathon på http://www.antesgbp.blogspot.com/ :)

http://www.antesgbp.blogspot.com

Milla

2 februari 2012 16:08

Fan va häääftigt!!
Jag ska läsa din blogg! Den kan ge inspiration! =)

Kram!

 
Nelson

Nelson

2 februari 2012 14:04

Hello! My first visit, will visit you again. Seriously, I thoroughly enjoyed your posts. Congrats for your work. If you wish to follow back that would be great I'm at http://nelsonsouzza.blogspot.com
Thanks for sharing!

http://nelsonsouzza.blogspot.com

Milla

2 februari 2012 17:23

Thank you! I feels a bit odd to get feedback on a swedish blogg in english! =)
It makes me glad that you enjoy my blogg! =)

I will read your blogg =)

/ Milla!

 
Ingen bild

Annica Hedörn

2 februari 2012 17:25

Hej Milla !1 Läste din blogg om att du ska göra en GBP , jag vill absolut inte skrämma dig på något vis . Men jag vill berätta om min GBP som skulle göras den 6 April 2010.

En St läkare under utbildning får göra operationen i utbildnings syfte. Första instrumentet han går in med så trasar han sönder min kroppspulsåder, Jag höll på att förblöda. Men en annan kirurg tillkallades och han sprättade upp buken på mig och började sy, då hade jag redan förlorat 1½ lite blod på 2 min. Kirurgen som sydde ihop var ju ingen kärlkirurg utan han sydde för vidare transport till akademiska ( jag bor i Sundsvall )
En helikopter tillkallade då man upptäckte att jag inte hade några pulsar i benen. Men helikoptern var upptAGEN OCH DÅ DEN ÄNTLIGEN KOM SÅ KUNDE DEN INTE LANDA PGA AV DIMMA, så den vände om och for därifrån. Flera timmar senare beslutades det om ambulans transport till Akademiska, och då tog det ytterligare 3½ timme. Så 14 timmar tog det innan jag var på plats i uppsala. DÅ var allting redan FÖRSENT!!!!! Jag låg i koma med multiorgansvikt , blodförgiftning och proppar i benen,Jag svävade mellan liv och död i 3 veckor. Då de sakta väckte upp mig ur koman hade jag bara ETT BEN. De hade varit tvugna att amputera mitt ben ovanför knäet så jag har en hög lårbens amputation.

Hela mitt liv är förstört...... Jag sitter i rullstol, jag kommer ALDRIG tillbaks till mitt jobb som undersköterska.

Handikappad och stympad ... det är inte klokt !! Det som skulle bli en nystart för mig ,jag hade lyckats gått ner 48 kg i vikt på 5½ månad med "pulver" och nu var det bara det sista kvar och då hände det här ..
Jag säjer till dig som till alla andra som tänker göra en GBP
TÄNK ER FÖR !! Det är ingen dans på rosor kan jag lova. jag gjorde faktiskt operationen senare ,då med öppen teknik och det gick ju jätte bra. Men jag får ALDRIG mitt gamla liv tillbaks.

Många kramar och LYCKA TILL // Annica Hedörn
Ps vill du läsa mer så kan du gogla på mitt namn så hittar du reoptage ur vår lokal tidning Dagbladet / Sundsvalls tidning

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 26 mars 2012 18:20

Idag var jag på återbesök på St Görans! Ett besök som likväl hade kunnat tagits på telefon, men nu är det gjort! =)Jag vägde mig! Totalt har jag tappat 27 kilo!Jag har tappat 22,5 kilo sedan flytstarten 12 januari! =) Jag väger numera 113 kilo! =...

Av Milla - 15 mars 2012 20:12

Idag var sjukskrivningen över, Eller egentligen igår man chefen tyckte att jag kunde börja med en ledig dag! =) Jag började dagen med frukost! Tog en rask promenad till Slagsta halv 7! =) Va kul att se allas miner när jag kom in i rummet! Alla hade f...

Av Milla - 12 mars 2012 20:54

Vilken fantastisk dag vi har haft jag och min grabb! Den började grinit från bådas håll men när jag beslöt mig för att gå ut i lekparken var tjurandet slut! Vi njöt av solens strålar från elva på förmiddagen till 15.30 på eftermiddagen! Med en liten ...

Av Milla - 12 mars 2012 08:44

Jag skulle vilje ge en viktrapport idag men jag kan inte! Min våg visar olika varje gång jag ställer mig där! Jag tog mina hantlar som väger ett kilo var, men det fattade inte vågen! Jävla skräp! Så jag måste sticka till vårdcentralen och väga mig......

Av Milla - 11 mars 2012 09:56

Imorse fick jag sova ut till klockan sju! Och ja, det var sovmorgon, Dennis vaknade före fem! Jag kände mig utvilad när jag vaknade! Pigg och glad! Hela familjen låg inne i sovrummet och hade lite mysmorgon när jag hade vaknat! Sen klev vi upp och kä...

Ovido - Quiz & Flashcards