Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Milla - 9 februari 2012 19:43

Nu har jag badat klart!

Dennis och jag hade en riktig mysförmiddag idag, han vaknade, jag vaknade av att han skulle stänga sin dörr när han hade klivit upp... Jag hörde att han gick raka vägen in till mig, klappade på min kind och sa, Mamma!
Och så pussade han mig, Pluppi!

Sen åt han lite frukost och vi lekte på hans rum senare på förmiddagen tittade på bilar tillsammans, den har jag bara sett trehundranittontusensjuhundrafemtongånger, så det gjorde mig inget att se den igen! =)

Efter en liten stunds tittande så kröp han upp och la sig med sitt ansikte på mitt bröst och somnade, Aaaaw! 

Jag somnade oxå, vi sov i en och en halvtimma!
När han vaknade så la han sig ansikte mot ansikte och pratade för fullt, och pussade på mig, och jag pussade på han, Sen la han sitt ansikte på mitt och klappade på min morgonrock och sa, Aaaaww.... <3<3<3

Snacka om att mamma hjärtat bultade för fulla muggar <3<3

Det är kärlek det!! Bara ren kärlek!!
<3<3



Du och jag mot hela vida världen!   
Jag älskar dig över allt annat!   

Av Milla - 9 februari 2012 17:40

Skrev ett inlägg imorse som tydligen försvann! Det var ett positivt inlägg om mina drömmar, Det hette till och med positiva tankar... Det var visst inte meningen att jag skulle få ha sådana då hela världen rasade idag, jag brast ut i tårar och Dennis tröstade mig med kramar och pussar. Tänk att det lilla kan få en totalt ur banan! 

Som när man är gravid, Ja, jag tror att det går att jämföra dessa två situationerna... 
Man tycker inte själv att det är något fel, man tycker att man är glad, Man har otroligt mycket att vara glad över, Ett nytt liv är på väg, Man kommer att få helt andra intressen och man kommer att få leva med stor planering kring maten! 

Hur glad man än är över sin babylycka så får man vredesutbrott på småsaker, Kristofer frågade när jag väntade Dennis om vi skulle ta motorvägen hem! Åh, herregud, Jag vart som förbytt, helt rabbiat! Vrålade rätt ut att han är väl för fan kapabel att välja väg hem själv!!! 
En gång sa han åt mig att jag inte behövde spola i diskvattnet han tyckte han kunde göra det själv när han skule diska.... Jag började störtgrina eftersom att jag tyckte att han körde över mig genom att ta över diskandet.... Jag kan också diska faktiskt, grät jag! 

Åt dessa grejer skrattade han, Ja faktist till och med just när det hände, för att jag var gravid! Det var liksom meningen att ha dessa humörsvängningar!

Nu är jag känslig och har humörsvängningar men det skrattas det inte åt, det är mer jobbigt för omgivingen, När man är gravid är man ursäktad, men inte i dessa lägen, ingen kan relatera till hur jag känner. 
Nu pratar jag faktiskt närmast om Kristofer, Han förstår mycket, han har en ängels tålamod! <3
Men jag känner att han behöver göra mer utan att jag har sagt åt han först, Jag vill inte behöva be om att få hjälp, eller få vara ifred! Självklart är detta nytt för honom oxå, han är ingen tankeläsare, Han vet inte när jag behöver vad, men han kan öppna ögonen lite mer...
Han tycker att jag å andra sidan är väldigt svår avläst eftersom jag svänger så mycket i vad jag vill och vad jag behöver!

Det är en mycket svår balansgång, förhoppningsvis landar jag fort efter operation och nya jobbet efter sjukskrivningen, Det är mycket nytt nu, och de senaste månaderna har jag hoppat in i nya jobb hit och dit, jag känner mig stressad över hela alltet!


Människor säger att jag är tuff att jag är stark, men idag kände jag mig som den svagaste på jorden när jag bröt ihop och Dennis var den som tröstade mig! Jag kände mig som en dålig mamma ända ut i finger spetsen... Som tur var hade jag mamma i luren när jag brast! Hon tröstade mig på bästa sätt tillsammans med Dennis kramar och pussar! 
Hon fick mig att känna att jag är precis som de flesta andra och att man får gråta inför sina barn och att livet är fyllt med upp och nergångar, hon sa att jag var stark! Och att jag har all rätt att vara ur banan i min sits! 

Må landandet efter op gå fort! Jag orkar inte vara så nära bristningsgränsen hela tiden!  <3

Nu ska jag bada igen, haha! Jag tror att mitt badande är ett sätt att få vara ifred... 
Kärlek till alla som orkar med mig! 

Just nu kände jag att efter badet ska jag skriva ett inlägg med bara positiva tankar!
Får leta i djupet av badkaret! Haha!

Kramen om!



 

Skapa flashcards