Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Öppnar mitt hjärta!

Av Milla - 18 februari 2012 16:49

Jag mår helt sanslöst bra!! Jag är chockad, känns som att jag skulle vara hög som ett höghus av glädjeruset!
Jag fick en känsla idag när jag moppade golvet, En tråkig en, att jag önskar att jag hade kunnat hitta denna glädjen och motivationen utan att behöva genomgå en stor operation för att uppnå det...
Men så slog det mig! Varför?? Varför skulle jag inte genomgå den??
Varför skulle det vara något negativt att söka hjälp när man känner att man inte klarar av att ro det hela i land själv? 
Jag är ju matmissbrukare, jag brukade inte maten på det korrekt sätt, och jag hade svårt att komma igång med min motion eftersom det kändes lönlöst just eftersom att jag visste att maten låg mig till last!

Jag är en människa som tycker om att röra på mig. Jag tycker om att träna på gym, jag tycker om att simma, Jag skulle vilja dansa som motion! Jag tycker att det är skönt att ta promenader! Men det kändes lönlöst när maten jag åt var i alldeles för stora portioner, Jag kunde sköta mig med maten ett tag sen var jag tillbaka i samma skit igen!
Jag berättade för alla om hur duktig jag va mä att röra på mig, men sa jag någonsin att jag tog en två timmars promenad idag, sen åt jag spagetti och köttfärssås för 2-3 personer! Näh! 
Jag sa att jag hade promenerat och jag var Såå Nööjd!

Jag bar mycket ångest som sällan kom ut på de rätta ställena! Ångesten har alldeles för ofta gått ut över min kära Krsitofer.
Jag har inte fattat det förrän nu i skrivande stund! Jag har egentligen känt att det inte är något fel på mig psykiskt. Jag har inte kopplat ihop fetman och mitt dåliga mående. När jag har tänkt att jag ska gå ner i vikt är det för att bli bättre fysiskt! Starkare i ryggen, bättre i knäna, i fötterna, piggare, ha mer ork i allmänhet!
Men fetma är otroligt påfrestande psykiskt! Jag har inte haft problem att bada, offentligt eller sånna saker!
Då har det mer handlat om ilska, trötthet, utmattning!
Jag har ofta i hemlighet, ja, mellan mig och Kristofer betett mig som en jävla idiot! 
Vi har bråkat jättemycket imellanåt, Jag har lagt över det mesta av hushållsarbetet till honom, disk, städ, tvätt, ja det mesta! Lixom satte i system att strunta i städning, sen ringt hem från jobbet och sagt att vi får besök så det vore bra om han fixade till hemma, Så dåligt av mig! =(
Han har många gånger sagt att han inte klarar mer bråk och till och med varit på väg ifrån mig... Som väl är är han starkare en de flesta andra! Han har ett stooort hjärta! 
Detta kommer att göra vårt förhållande starkare! Jag har verkligen ett mirakel till karl! Kristofer är en riktig MAN! <3
Han ska jag hålla hårt i! =)
Detsamma gäller ju egentligen mammarollen, Jag har varit för trött att orka ta hand om min son, Har överlämnat alldeles för mycket till Kristofer, egentligen av bara farten! Att Kristofer ofta har fått äta med Dennis, bada honom, lägga honom, klä på honom!
Det är ju inte så att jag inte har gjort nånting, klart jag har lekt med honom, vi har dansat, busat, pusslat, ritat! I kortare stunder, jag har inte orkat som jag har velat... Både fysiskt och psykiskt, trötthet ingår ju i båda lika mycket!

Jag har ofta längtat efer att det ska bli kväll så jag får vara ifred! Ifred från allt ansvar! =)

Känns jobbigt att tala om hur det är eller har varit i negativ mening...
Men det känns inte mer än rätt, jag behöver få ut det onda för att få plats med det goda!
Jag bearbetar på mitt sätt! Om mitt sätt är att öppna mitt hjärta inför kända och okända läsare, så får det vara det!
Det här är jag och det står jag får (I efterhand) =)
Tufft att erkänna att man har varit en orkeslös Mamma och sambo samt vän!
Jag har varit undvikande mot vännerna med... Men nu är det slut med det! =)
Bearbetet har börjat! =)

Jag älskar min familj över allt annat! Och Nu ska jag komma tillbaka till livet! Jag känner att jag redan är där!

Jag har städat hela lägenheten, ska tända lite levande ljus när de är påväg hem och göra det mysigt för oss alla tre! Ja iallafall till Kristofer ska lägga Dennis, Hahaha! Nääh =)


Nu blir det en dusch och så ska jag klä mig lite snyggt för sambon min! Sen ska vi pussas ikväll! Det är han värd! =)
Jag har en överraskning till han, men jag måste vänta till såren har läkt helt! Han kommer att bli såå glad! <3 

(Nä, jag menar inte ligga...) Haha! =)


Ha en bra kväll! =)

 
 
Ingen bild

Amelie

19 februari 2012 22:14

Du inspirerar mig så mycket Milla! Du är ju så galet stark. Tack för att du delar med dig av allt detta :) Ska bli så kul att se dig i sommar! Du förtjänar all lycka som kommer din väg

Milla

20 februari 2012 08:21

Men Taack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 26 mars 2012 18:20

Idag var jag på återbesök på St Görans! Ett besök som likväl hade kunnat tagits på telefon, men nu är det gjort! =)Jag vägde mig! Totalt har jag tappat 27 kilo!Jag har tappat 22,5 kilo sedan flytstarten 12 januari! =) Jag väger numera 113 kilo! =...

Av Milla - 15 mars 2012 20:12

Idag var sjukskrivningen över, Eller egentligen igår man chefen tyckte att jag kunde börja med en ledig dag! =) Jag började dagen med frukost! Tog en rask promenad till Slagsta halv 7! =) Va kul att se allas miner när jag kom in i rummet! Alla hade f...

Av Milla - 12 mars 2012 20:54

Vilken fantastisk dag vi har haft jag och min grabb! Den började grinit från bådas håll men när jag beslöt mig för att gå ut i lekparken var tjurandet slut! Vi njöt av solens strålar från elva på förmiddagen till 15.30 på eftermiddagen! Med en liten ...

Av Milla - 12 mars 2012 08:44

Jag skulle vilje ge en viktrapport idag men jag kan inte! Min våg visar olika varje gång jag ställer mig där! Jag tog mina hantlar som väger ett kilo var, men det fattade inte vågen! Jävla skräp! Så jag måste sticka till vårdcentralen och väga mig......

Av Milla - 11 mars 2012 09:56

Imorse fick jag sova ut till klockan sju! Och ja, det var sovmorgon, Dennis vaknade före fem! Jag kände mig utvilad när jag vaknade! Pigg och glad! Hela familjen låg inne i sovrummet och hade lite mysmorgon när jag hade vaknat! Sen klev vi upp och kä...

Ovido - Quiz & Flashcards