Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Nu snackar vi knark!!

Av Milla - 18 februari 2012 19:59

Jag vart just påmind om att alla läser min blogg! Alla! Vem som helst kan komma in på mig blogg och läsa, bli inspirerad, motiverad kanske till och med uppmanad att viktnedgång är en väg till lycka!

Jag sitter ju och bloggar med hela svenska folket, ja den får ju läsas av alla...

Precis nyss fick jag en fråga av en anonym pojke eller flicka som skrev att denne var 10-13 år och ville ha tips på hur man kan gå ner i vikt, för denne unga människa blev retad för tjockis.
Ska sanningen fram så har jag lite svårt att tro att personen som skrev verkligen var mellan 10-13 efterom en person i den åldern hade nog skrivit den rätta åldern.. 
Men det kvittar, om det var ett barn som frågade frågan, Det gjorde mig påmind om att det är unga människor som sitter och läser om min väg till lycka genom viktnedgång!

Jag blev lite tagen! Jag vill vara en god förebild för alla, jag vill ju leva som jag lär. 
Varför skulle det vara viktigare för mig att gå ned i vikt bara för att jag är vuxen!
Varför ska man välja att inte ge bantningstips för att det är barn?

Hur som helst, jag tycker inte att barn som fortfarnade växer ska banta.
Jag tycker att inte att barn ska behöva gå till skolan och bli retade för att de är tjocka är fattiga eller bara annorlunda!
Just på tal om överviktiga barn så tycker jag att det är upp till föräldrar och skola att redan från dagis se till att fysisk aktivitet är en självklarhet i barnens liv! Våra barn blir bara mer och mer överviktiga och det är vår förbannade plikt att ta bort sockret så barnen i större utsträckning slipper växa upp med dessa problem!

Socker är livsfarligt! Nu snackar vi knark! Värre! För det är lagligt och finns tillgängligt ÖVERALLT! 
Skulle socker uppfinnas idag så skulle det inte tas in i Sverige lagligt! 

Om barnen ska på disco i skolan ska de inte serveras godis, chips läsk och liknande!
De skulle kunna bli bjudna på plockmat i form av frukt, ta tandpetare färga i karamell färg och sätt i mango, passionsfrukt, och annan exotisk frukt. Barnen kunde göra sitt eget godis på hemkunskapen där det inte behöver tillsättas socker!
Man kan även pressa egen juice på skolan för att använda på partyt!
Kom inte och säg att samhället inte har råd! Vi har ju råd med sjukvården som fetman kräver!

Är ungarna vana med det från början så kräver de ju inte annat, och om folket slutade köpa sockret skulle handeln vara tvungna att komma på andra sätt för att locka kunder! Kan hända att om vi började köpa meeer nyttig mat så skulle den bli billigare! 

Min grabb får sällan socker! 
Han får sylt och sånt, men inte godis, glass, bullar! Det har han aldrig begärt heller, Han är visserligen bara två, men då kräver han ju inte heller socker! 
Han vet inte att tårtan smakar godare än havregrynsgröten! Eller så kanske han inte ens tycker det!

Jag ska i ärlighetens namn säga att ibland känner jag mig elak som inte ger honom saft när alla andra barn får det, eller ger frukt istället för godis!
Jag känner mig inte elak mot min son, utan jag känner mig elak inför föräldrar, dagis och skola som inte fattar bättre! 
Jag får känslan av att de tror att jag tycker att jag är så mycket bättre än dem.
Jag tycker inte det, jag vill bara att min son ska få det jag tycker är bäst för honom!

Jag tycker inte att barn ska behöva riskera diabetes, fetma och andra sjukdomar för att vi inte kan ändra en trend som är farlig! Alla vet hur farligt det är men ingen vill ändra det!

Så, Nu fick jag det sagt! Haha!

Fan så lätt jag blir inspirerad att skriva, det bara flyter på, Jag tror innan att jag vet vad inlägget kommer handla om, men det vänder lika fort som det från början uppkom!

Kommentera gärna i bloggen istället för på facebook!
När jag går tillbaka om några år och läser vill jag kunna se era värmande kommentarer! 

Kraam hela dan!





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 26 mars 2012 18:20

Idag var jag på återbesök på St Görans! Ett besök som likväl hade kunnat tagits på telefon, men nu är det gjort! =)Jag vägde mig! Totalt har jag tappat 27 kilo!Jag har tappat 22,5 kilo sedan flytstarten 12 januari! =) Jag väger numera 113 kilo! =...

Av Milla - 15 mars 2012 20:12

Idag var sjukskrivningen över, Eller egentligen igår man chefen tyckte att jag kunde börja med en ledig dag! =) Jag började dagen med frukost! Tog en rask promenad till Slagsta halv 7! =) Va kul att se allas miner när jag kom in i rummet! Alla hade f...

Av Milla - 12 mars 2012 20:54

Vilken fantastisk dag vi har haft jag och min grabb! Den började grinit från bådas håll men när jag beslöt mig för att gå ut i lekparken var tjurandet slut! Vi njöt av solens strålar från elva på förmiddagen till 15.30 på eftermiddagen! Med en liten ...

Av Milla - 12 mars 2012 08:44

Jag skulle vilje ge en viktrapport idag men jag kan inte! Min våg visar olika varje gång jag ställer mig där! Jag tog mina hantlar som väger ett kilo var, men det fattade inte vågen! Jävla skräp! Så jag måste sticka till vårdcentralen och väga mig......

Av Milla - 11 mars 2012 09:56

Imorse fick jag sova ut till klockan sju! Och ja, det var sovmorgon, Dennis vaknade före fem! Jag kände mig utvilad när jag vaknade! Pigg och glad! Hela familjen låg inne i sovrummet och hade lite mysmorgon när jag hade vaknat! Sen klev vi upp och kä...

Ovido - Quiz & Flashcards