Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Ååh, tårar rinner, men det är väl en del av helandet!

Av Milla - 20 februari 2012 09:14

Ååh, Idag fick jag äta ägg på morgonen! Jag var rädd för att göra fel under hela frukosten, Rädd för att tugga för lite, äta för fort, och sen på dumping.... 
Så det va lite svårt att njuta av ägget, Dessutom han det bli kallt..... Hahaha!
Men jag vänjer mig snart, snart kommer det vara lika lätt att äta puren, som det var att flyta!
Jag berättade ju aldrig hur jag hade det på sjukhuset med de flytande innan jag kom hem.
Det var svårt att få i sig 2 dl på fyrtio minuter, Jag var hela tiden för rädd att jag åt för fort, Speciellt med yoghurten, den är ju lite tjockare!
Ibland tog det nästan två timmar... Så jag han ju lagom ställa in glaset för att börja med ett nytt... Eftersom man dag två efter op ska få i sig 2 liter vätska... Det var svårt, Jag kände mig spräng mätt hela tiden! Men jag kämpade tappert!
På avdelningen sa de att det viktigaste var att jag fick i mig allt, Sen om det tog lång tid gjode mindre, Men att man ska försöka så gått man kan att hålla tiderna!

Sen kom jag hem och det blev färre måltider per dag, fortfarnade många men det blev lättare, Och dessutom började så smått att släppa rädslan för att dumpa... Sen flöt det på jättebra! Haha! Flöt på!

Idag är ju första dagen på puré så jag känner att jag kommer att lära känna den här typen av mat oxå, så  snart kommer det inte vara några som helst problem att äta!

Jag tror faktiskt att jag i slutänden av denna resa, när allt återgår till det normala tänka mindre på maten än innan op. Jag menar att då har jag inte så många allternativ, Jag kommer att lära mig vad jag ska äta som går fort, Som är lite kalorier och vad som är best för mig, Och jag kommer att lära mig att föjla alla råd jag får eftersom jag inte har något val!
Innan orkade jag inte ta tag i den biten alls... Alltså, klart jag vet vad jag får och inte fär äta, men jag brydde mig inte... Var jag sugen på kebab på åt jag det!
Nu blir jag tvungen att planera på ett annat sätt, vilket gör att jag har min plan klar redan på morgonen, då faller man inte lika lätt för det man skulle kunan äta! 
Jag vill tro att det är så! Jag vet ju inte, Jag är ju bara ett barn i detta, har en massa nytt att lära mig!

Men jag är resultat jagande, inte bara på vågen, Den skiter jag ett stort stycke i! Det är minst viktig i sammanhanget!
Utan jag vill att allt ska falla på plats! Jag vill att jag ska bli ett med allt detta, Komma in i vardagen!

Just det att jag skiter i vågen!! Det är såå stort för mig!! Jag bryr mig inte om den! Inte ett dugg! Jag behöver den inte!!
Jag känner att det är lättare att kliva upp ur sängen, Att det är lättare att klä på sig kläder, duscha, leka på golvet, dansa, ligga på soffan, torka sig i arslet for gods sake!
Det är mitt mått på att jag börjar må bättre! Det är i sånna saker jag tänker mäta mitt välmående!
Stort steg att verkligen känna det så! En vecka efter operation och livet leker redan!
Jag tror mycket att det är för att en stor tung sten har fallit av, Den ångesten jag har känt inför att sätta fart lämnade jag kvar i stockholm den dagen jag fick mitt operations datum!!
Jag är så lycklig att jag gråter glädjetårar varje dag, minst en gång!
Det är helt otroligt! Jag trodde inte att det skulle bli såhär så fort! =)
Och märk väl att det inte är vikten jag pratar om! Jag vill poängtera det! Det är mitt psykiska mående!
Det är egentligen det som räknas, har du det tungt psykiskt så har du svårt att ta tag i dig själv!
Och då ska ni veta att jag egentligen inte tyckte att jag mådde så dåligt före op!
Men när jag tittar tillbaka, behöver inte ens gå långt tillbaka så finner jag hur dåligt jag mått, under lååång tid!
Det kunde ha kostat mig mitt förhållande! Jag menar att när ingen såg på så grävde jag ner mig mer och mer! Det som är grejen är att det var inte ingen som såg på, Kristofer fanns vid min sida hela tiden! Jag kanske tjatar! Men han är det bästa som har hänt mig! <3<3

Tackar gud att vi lyckades hålla mig på ytan så pass att jag har min familj kvar! <3
Ååh, tårar rinner, men det är väl en del av helandet, jag vill tro det i alla fall!
Jag hamnar aaaaldrig mer här igen!! Jag vill få ut att tårar här och nu för att aldrig mer återvända!
Blicka tillbaka är aldrig fel... Men jag hamnar aldrig mer i detta fängelset!


Nu ska jag ta en promenad i källaren! Jag vågar mig inte ut själv i denna halkan! 
Ha en bra dag! =)


Va det verkligen magen som opererades?
De måste ha tatt en bit av hjärnan oxå!
  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 26 mars 2012 18:20

Idag var jag på återbesök på St Görans! Ett besök som likväl hade kunnat tagits på telefon, men nu är det gjort! =)Jag vägde mig! Totalt har jag tappat 27 kilo!Jag har tappat 22,5 kilo sedan flytstarten 12 januari! =) Jag väger numera 113 kilo! =...

Av Milla - 15 mars 2012 20:12

Idag var sjukskrivningen över, Eller egentligen igår man chefen tyckte att jag kunde börja med en ledig dag! =) Jag började dagen med frukost! Tog en rask promenad till Slagsta halv 7! =) Va kul att se allas miner när jag kom in i rummet! Alla hade f...

Av Milla - 12 mars 2012 20:54

Vilken fantastisk dag vi har haft jag och min grabb! Den började grinit från bådas håll men när jag beslöt mig för att gå ut i lekparken var tjurandet slut! Vi njöt av solens strålar från elva på förmiddagen till 15.30 på eftermiddagen! Med en liten ...

Av Milla - 12 mars 2012 08:44

Jag skulle vilje ge en viktrapport idag men jag kan inte! Min våg visar olika varje gång jag ställer mig där! Jag tog mina hantlar som väger ett kilo var, men det fattade inte vågen! Jävla skräp! Så jag måste sticka till vårdcentralen och väga mig......

Av Milla - 11 mars 2012 09:56

Imorse fick jag sova ut till klockan sju! Och ja, det var sovmorgon, Dennis vaknade före fem! Jag kände mig utvilad när jag vaknade! Pigg och glad! Hela familjen låg inne i sovrummet och hade lite mysmorgon när jag hade vaknat! Sen klev vi upp och kä...

Ovido - Quiz & Flashcards