Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Sa upp mig från jobbet!

Av Milla - 20 februari 2012 19:28

Idag har jag ju redan skrivit vad jag skulle äta, men det blev lax både lunch och middag!
Imorgon ska jag göra falukorv, potatismos och pepparrotssås, till det en blandade grönsaker mix! 
och mellanmålen blir nog demsamma som idag!  

Jag är imponerad över att jag tyckte om laxen! Jag valde att smaksätta med citronpeppar och hade mild yoghurt som sås, och även den smaksatt med citronsmak!
Jag trodde inte att jag skulle gilla lax alls, jag har alltid sagt att jag äter inte fisk, ja torsk i äggsås äter vi då och då faktiskt, och nu strax före operationen så bestämde jag mig får att ge det en chans eftersom lax är bra och nyttig mat! Även för sonen!

Glatt överraskad vart jag så nu ska jag komma på något mer som "jag inte tycker om" som jag kan börja gilla! Haha!
Ska söka på lite recept på olika firrar!  
Och så ska jag lära mig att göra egen hollandä sås!  Gottigt!
Ser framemot att börja laga mat på ett annat sätt! Ska bli kul att öppna receptboken jag 2002 av mormor! Hahaha!
Köttfärslimpa ska jag ta och göra!


Jag och mat har aldrig varit bästisar! Alltså jag har väl egentligen varit lat och bekväm, och tänkt att nä det där är för svårt, det kan inte jag!
Jag menar, köttfärslimpa! Hur svårt kan det vara? Nu har jag ganska nyligen, för några månader sen lärt mig att laga lassagne, Jag kände mig så sjukt löjlig när jag insåg att det var hur enkelt som helst!
Raggmunkar har jag köpt färdiga på kartong!! Nu skäms jag! Ärligt talat! 

Jag matade min son med barnmatsburkar jättelänge för att slippa ta tag i den biten! Men i maj förra året när jag sökte till Bigest loser så skrev jag det i mitt antagningsbrev till dem och upplevde det så jobbigt och skamset att tala om det öppet för någon att jag valde att ta tag i det omedelbums! Vi slutade med burkar ganska direkt efter det! 
Jag lagade mat, jag gjorde till exempel torsk i äggsås, spagetti och köttfärssås, korvstroganof, kyckling, ja sånt som är enkelt! Till alla mål har vi kokta grönsaker! Jag är nöjd med att jag har lyckats förändra det dåliga beteendet!
Dennis var 15 månader när vi slutade med burkar! Fy, katten! Egentligen fick han burkar för att jag var lat och bekväm! 

Men jag sa upp mig från det jobbet, Som lat och bekväm i köket, så nu vill jag ha mer idéer. Jag vill variera kosten lite mer, ofta blir det ju mycket samma för att man inte har nån fantasi!

Nää, nu ska vi Kinecta!! 
Matidéerna kan jag brainstorma en annan dag! 




 


 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 26 mars 2012 18:20

Idag var jag på återbesök på St Görans! Ett besök som likväl hade kunnat tagits på telefon, men nu är det gjort! =)Jag vägde mig! Totalt har jag tappat 27 kilo!Jag har tappat 22,5 kilo sedan flytstarten 12 januari! =) Jag väger numera 113 kilo! =...

Av Milla - 15 mars 2012 20:12

Idag var sjukskrivningen över, Eller egentligen igår man chefen tyckte att jag kunde börja med en ledig dag! =) Jag började dagen med frukost! Tog en rask promenad till Slagsta halv 7! =) Va kul att se allas miner när jag kom in i rummet! Alla hade f...

Av Milla - 12 mars 2012 20:54

Vilken fantastisk dag vi har haft jag och min grabb! Den började grinit från bådas håll men när jag beslöt mig för att gå ut i lekparken var tjurandet slut! Vi njöt av solens strålar från elva på förmiddagen till 15.30 på eftermiddagen! Med en liten ...

Av Milla - 12 mars 2012 08:44

Jag skulle vilje ge en viktrapport idag men jag kan inte! Min våg visar olika varje gång jag ställer mig där! Jag tog mina hantlar som väger ett kilo var, men det fattade inte vågen! Jävla skräp! Så jag måste sticka till vårdcentralen och väga mig......

Av Milla - 11 mars 2012 09:56

Imorse fick jag sova ut till klockan sju! Och ja, det var sovmorgon, Dennis vaknade före fem! Jag kände mig utvilad när jag vaknade! Pigg och glad! Hela familjen låg inne i sovrummet och hade lite mysmorgon när jag hade vaknat! Sen klev vi upp och kä...

Ovido - Quiz & Flashcards