Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Milla - 21 februari 2012 21:01

Fy bulingen va trött jag va imorse! Jag sov som bäst när klockan ringde tror jag, jag sov tungt!
Det var svårt att vakna till, jag snoozade tre gånger och sen när jag väl vaknade så tänkte jag undra om solsemestern efter operation börjar lida mot sitt slut nu...
Jag menar så full av energi jag har varit den senste veckan!! Den börjar kanske lägga sig och jag återgår till vardagen nu!
Jag hoppas att det är så, och att jag kan göra om min vardag till något som passar mig bättre, än vardagen före operation!

Jag lider fortfarande av att ryggen värker, det lägger sig när jag vilar en stund, skönt det för med alvedon lindrar det ingenting.  
De flesta opererade brukar säga att deras värkproblematik brukar försvinna med kilona! Jag hoppas verkligen att detta är en sån värk! Jag skulle bl gudaglad!
Jag menar inte att det värker egentligen, men nä, jag vet inte hur jag ska förklara!
Tur iallafall att jag genom att lägga mig i tio minuter blir av med det en stund!

Träligt väder idag, Jag hoppas att solen tittar fram lite senare, men om inte så tänker jag promenera en stund i alla fall, kunde jag igår kväll när det va halt så kan jag idag!
För att lyckas åstadkomma det man strävar efter måste man ändra tänket, det är där det börjar! I Tänket!

Jag tänker hela tiden att jag ska lägga mig i badet... Men det kan jag inte, det är frustrerande!!
Jag tror jag kommer bada varje dag när jag väl kan det igen! Jag älskar att bada!!


Nu kan jag inte hitta på nå mer skräp att skriva om, haha! Kramen om!  

Av Milla - 21 februari 2012 17:45

Vilket strålande vader vi hade idag! Jag njöt!
Jag tänkte hela förmiddagen att det var för halt för att gå, och källaren lockade inte nå vidare!
Jag öppnade balkongdörren för att få in lite friskluft och förvånades över att det var så varmt, 23 plussisar på ballen!
Jag bästemde mig på stående fot att jag skulle ut i solen! Jag började klä på mig så smått, bytte kläder ett par gånger, Jag vet inte, jag satte på mig onepiecen, sen ångrade jag mig, satte på mig leggins, och en söt topp, benvärmare och när jag var så "välklädd" vart jag peppad att sminka på lite mascara, spruta på lite parfym...
Ja, våren brukar ha den effekten på mig!
Men var hände, jo när jag var klar för att börja gå så var det ju snart dags för mellis, jag ska ju få in två mellis mellan lunch och middag!  Svårt, Haha!

Men då valde jag att ta en knäckemacka och ett glas mjölk ute på balkongen! =)
Våren är här! Det känner jag! Såå hääärligt!

Efter knäckisen så tag jag på jackan och och tog ett språng ner för trappen! och ut i det ljuva friska luften!
Jag jag gick lite runt om i området där jag bor, det var inte ens halt, det var så upp tinat, att jag trasadesönder isen under fötterna!
Hyresvärdens grabbar var ute med traktorer som plogade gångvägarna så det som är kvar kommer att smällta på nolltid! 

Mycket bra initiativ från deras sida! 

Jag kunde verkligen känna att solen värmde mig! Kunde se vattnen porla i vägkanterna! Även om det fortfarande är massa snö och is kvar så blir jag alldeles varm i kroppen när jag vet att det är på väg bort!! <3 Ååh! Jag älskar våren!  <3

I slutet av promenaden fick jag för mig att gå till Ica, så mötte jag en bekant som klev av bussen och hon sa att hon hade svårt att känna igen mig! Jag tycker inte att jag har vblivit så mycket mindre att folk redan ska kunna gå förbi mig för att de inte känner igen mig, men antagligen rör jag mig inte på samma sätt, jag rör mig nog på ett friskare sätt, och har en friskare hållning. Hon påvisade även att jackan är myycket lösare! =)
Väl inne på Ica provade jag en vårjacka i herrstorlek, tänkte att Kristofer kunde ärva den när jag har vuxit ur den! I Storlek XL!!!! Såg mig inte i spegeln, men jag kunde knäppa den utan att jag var tvungen att sluta andas! Jag har inte storlek XL i damkläder, men jag gladdes åt att jag kunde knäppa den!! =)

Sen kom jag hem och tog hand om disken, men det var bara mitt eget för dagen så det gick fort!
Kristofer kom ganska snart hem med lillgrabben Och han sprang fram till vardagsrumsfönstret och ville titta ut, när jag gick fram till han och såg solen på träden vart jag sugen på en promenad till! =)

Kristofer försökte slippa, men in the end of it så var han inte så svår övertalad!
Det hade frusit på  så det var mycket halare! Men det gjorde inget vi gick 35-40 minuter ändå! Det var ljust ända fram tills vi kom hem! Tänk vad lite sol kan göra underverk för själen!

Ikväll ska vi Kinecta igen! Så kul att vi gör detta tillsammans! 

Ha en bra kväll! Kramen om! 

 

Skapa flashcards