Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Inte en chans i Karlstad!

Av Milla - 22 februari 2012 21:32

Min förra inlägg resulterade i att jag tog en promenad med Dennis direkt när han kom hem från dagis på en halvtimme, på så sätt kunde Kristofer i lugn och ro skala potatis och förbereda maten! 
Han var hungrig när han kom hem så han ville inte promenera. Men jag ville och det gjorde jag!

Imorgon finns ingen ursäkt! Då ska jag promenera redan på förmiddagen! 
För kunde jag promenera i regnet idag så kan jag det imorgon! Jag tvingade till och med ut Dennis i regnet, Han facinerades av allt vatten, speciellt pölarna, det gjorde inte jag! 
Men går jag en halvtimme på dagen och en halvtimme på kvällen plus Kinect med karln så har jag ju vunnit massor!
Men jag kommer gå mer än en halv timme men jag vill inte sätta för höga krav eftersom det då brukar bli platt fall! 
Sen har jag även bestämt att jag måste kunne promenera lika mycket sen när jag börjar jobba igen, så jag kan inte vara ute och promenera i 7 timmar nu för det finns inte en chans i Karlstad att det går att upprätt hålla sen när jag jobbar!
Men samtidigt så skadar det ju inte att röra på sig mycket! Att sitta vid datorn och på träsmak i arslet genom att sitta och blogga eller facebooka hela dagen är inte motion! 

Kycklinggryta och potatismos vart det idag, man ska undvika ris och pasta så här i början så potatismos är lättare att äta!
Men grytan var jättegod!! Dock inte lika god i puré form..... Men jag lever med det! Det är bara fram till på måndag, Och jag menar, det är ju snart måndag!
Jag puréar inte allt... jag åt falukorv idag, det kan man ju tugga till puré.... Det kan man ju egetnligen med allt!
Undrar egentligen varför man ska äta puré, det är nog för att de vill göra det så krångligt som möjligt för en! Haha! 

Jag och Kristofer hade ett jättebra och långt samtal idag, Om allt möjligt men mest om hans bra resultat hos Diabetessköterskan! Både blodsockret och vikten hade sjunkit!
Kristofer är jätteglad! Och det ska han vara! Detta kommer gå bra! Jag vet ju hur svårt det är att vara utan motivation, Men nu har han hittat den och jag stöttar han så bra jag kan!
Jag har svårt att hitta balansen i vad som är ok, och tar lite för stort ansvar över honom, han är inte mitt barn, Jag måste börja släppa kontrollen lite!
Han är kapabel till att ta sitt egna vuxen ansvar!
Men jag har svårt att hjälpa utan att ta i lite för mycket vilket ofta gör att han backar!
Det hade jag med gjort om nån kommer och bestämmer att jag ska göra något jag inte känner för!

Jag vill lite för mycket! Jag vill bara väl, men Om en människa inte är mottaglig för den typen av hjälp så lägger jag bara mer prestationsångest hos Kristofer! 

Det känns som att han har hittat motivation nu, Han ändrar kosten så gott han kan på, på eget initiativ genom att byta ut mjölken mot ett lättare alternativ, ta bort socker i filen, lägga till linfrön, byta ut smör mot olja, ta mindre portioner och kämpar mycket med motionen! 
Latmasken i honom har det tufft nu! De är osams, latmasken får inte som han vill, kastar ut lite smärta i höften och sånt, Men Kristofer låter inte latmasken bestämma! Kristofer är starkare än så! 
Jag är otroligt stolt över honom! Nu har det kommit innifrån han själv! Nu är det inte mitt tjat som har lett han hit! 

Och framför allt, Vi har roligt när vi kinectar! =)

Nu får han inte mer beröm! Han blir för mallig! Haha!

Godernatter! =)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 26 mars 2012 18:20

Idag var jag på återbesök på St Görans! Ett besök som likväl hade kunnat tagits på telefon, men nu är det gjort! =)Jag vägde mig! Totalt har jag tappat 27 kilo!Jag har tappat 22,5 kilo sedan flytstarten 12 januari! =) Jag väger numera 113 kilo! =...

Av Milla - 15 mars 2012 20:12

Idag var sjukskrivningen över, Eller egentligen igår man chefen tyckte att jag kunde börja med en ledig dag! =) Jag började dagen med frukost! Tog en rask promenad till Slagsta halv 7! =) Va kul att se allas miner när jag kom in i rummet! Alla hade f...

Av Milla - 12 mars 2012 20:54

Vilken fantastisk dag vi har haft jag och min grabb! Den började grinit från bådas håll men när jag beslöt mig för att gå ut i lekparken var tjurandet slut! Vi njöt av solens strålar från elva på förmiddagen till 15.30 på eftermiddagen! Med en liten ...

Av Milla - 12 mars 2012 08:44

Jag skulle vilje ge en viktrapport idag men jag kan inte! Min våg visar olika varje gång jag ställer mig där! Jag tog mina hantlar som väger ett kilo var, men det fattade inte vågen! Jävla skräp! Så jag måste sticka till vårdcentralen och väga mig......

Av Milla - 11 mars 2012 09:56

Imorse fick jag sova ut till klockan sju! Och ja, det var sovmorgon, Dennis vaknade före fem! Jag kände mig utvilad när jag vaknade! Pigg och glad! Hela familjen låg inne i sovrummet och hade lite mysmorgon när jag hade vaknat! Sen klev vi upp och kä...

Ovido - Quiz & Flashcards