Alla inlägg under februari 2012

Av Milla - 7 februari 2012 08:19

Dennis sov jättebra i sin nya säng! Han vaknade 7.20 vilken nu förtiden är normal tid, jag trodde jag skulle få kliva upp i ottan just för att han kliver upp när han vaknar istället för att somna om! 

Men det känns skönt, Första natten avklarad utan problem! =)

Dennis är just nu väldigt trotsig, Ingenting man gör duger, han skrattar mig rätt i ansiktet när jag försöker tala han till rätta.... Listan kan göras lång.... Varenda dag varenda minut! Känns inte som att jag gör annat än skäller på han....  

Men då när dessa stunder kommer när han får en att bli stolt, eller får en att skratta, om det så bara är för två minuter är det som att tankas full med energi, Det är då man älskar lite extra mycket! <3<3


Nu, ska vi kolla på Rorri! Den har jag inte sett hundratals gånger! INTE! Haha!

Av Milla - 6 februari 2012 19:15

Ikväll har vi byggt ihop Dennis säng han ska få i födelsedagspresent! Jag bar delarna själv från källaren, Inte illa pinkat! Haha! Vi är super nöjda, Än har han inte kommit upp får se om han gör det.... Hoppas inte.... Det vore ju toppen, Speciellt eftersom Kristofer hela tiden har sagt nej till storpojke sängen, Det var nämnligen en julklapp! 
Men jag gav mig inte! Så jag bar upp allt själv! Och därför hoppas jag innerligt mest för Dennis skull men lite för min egen att jag jag fick rätt! Haha! 

Det blev i alla fall jätte fint! Vi ska sätta upp lite snygga plansher så blir det kanoners!
Vi har kvar hans bebis säng där inne, I fall att han nu inte skulle sova bra i nya sängen, det fjantet får stå för Kristofer, det tyckte jag var lite muppigt.... Haha!

Idag ska vi spela Kinect, perfekt träning när man inte kommer ut! Och svettig blir man!! Haha!

By the way, Dennis kom just upp, men la sig fort igen.... =(
Haha!


Ha en bra kväll! =) 

Av Milla - 6 februari 2012 13:20

Snart börjar mitt nya liv, Eller egentligen har det redan börjat.... Jag menar nu är det ju ingen turning back!
En vecka på exakten! De flesta frågar om jag är nervös. Jag vet inte. Jag är nog mest förväntansfull inför vad som komma skall. Jag har väldigt höga förväntningar på det nya livet, kanske för höga, som vanligt!

Det är just nu som om livet står på vänt faktiskt, Som om allt händer efter operationen, som om livet börjar då....
Fast så är det ju självklart inte, Mitt liv pågår för fullt här och nu. Men alla mina tankar går till operationen och det nya livet! Mina vänner  har som väl är tålamod nog att vänta på mig medan jag svävar på rosa moln, Jag lever i någon form av dimma. Där bara jag räknas... Låter ego, men jag menar det inte så hårt som det låter.

Många stunder vill jag bara vara ifred med min familj!
Mitt tålamod och mitt humör sviktar hela tiden. Jag vill inte bli osams med någon, då är det lättast att dra sig undan...
Det är så här jag funkar, dock brukar det inte vara så här långa perioder...
Men jag får egentligen ingen energi genom kosten, orken är på botten... 

Jag känner att jag är påväg tillbaka! Idag i alla fall! Haha! 
Jag behövde bara få vara ifred, Och det har jag fått! Kramen om till er!!
Till vänner och familj, Jag Älskar er alla! Ni betyder varenda en! =) 


Som sagt, forstätt ringa och messa eller woxa, facebooka, Ja, what ever! Eller va fan, Kom över, PUSS! 


Sol i sinne, vår i minne! =)

 

Av Milla - 6 februari 2012 09:53

Imorse var jag iväg till vårdcentralen och vägde mig. Fan va kallt det var, Nu längtar jag till våren mer än någonsin, eller ja det är klartm När jag var gravid var jag beräknad till 19 mars, då längtade jag aningen mer! Haha! 
Han komm visserligen inte ens i närheten av våren, har kom 15 februari 2010! Då var det mer vinter och snö än jag någonsin sett! Kändes inte verkligt efter 11 dagar inlåst på prematuren! Surrialistiskt! =)
Det betyder i sin tur att Dennis får fira sin andra årsdag i livet utan sina föräldrar! Han får vara mä sin moster!
Kristofer kommer ju vara med mig på sjukhuset! Dennis lider inte av det, så det är ingen fara!
Vi kommer att fira honom senare, såklart ska han bli firad! =)=)


Snacka om tappad tråd.... Haha! Gjordet lite mä flit! 

Viktrapport:

 Vikt vid inskick av remiss: 140 kg

 Vikt före flyt: 135,5 kg

 Nuvarande vikt under flyt: 125,9 kg

Total minskning vid flyt: 9,6 kilo 


Total viktminskning: 
14,1 kg

Lyyyyycklig!! Bara 400 gram kvar till 8% minskning! Vilken var kravet för min operation!!
Jag som tyckte att 10 kilo på en månad lät mycket, Men tydligen inte!! =)=)


Ha en underbar dag!!!! =)=) 



 

Av Milla - 5 februari 2012 19:09

Idag kom moren min hit =) 
Hon sprayade ugnsrent i ugnen och sen var det hela igång! Jag hjälpte till fast jag inte hade nån lust eller ork alls. Jag kunde ju inte låta henne städa själv heller... Haha!
Spis, ugn, fläkt och runt om bliv rent! Jag diskade av gallret... Hahaha!

Vi samtalar mycket bra under städning. Det slutade med att vi kom fram till en hel inköpsliste mall till efter operation.
Vi fyllde kyl, frys, skafferi, städskåp och övrigt på en lista, sen ska det bara inhandlas...
Jag tömde frysen på det som var i, sen gick jag igenom exakt vad jag hade och la grönsaker längst ner, färdiga matlåder (som moren min har knåpat ihop åt mig till efter op...) i mitten, och kött överst! Sen va det fullt!
Jag såg att jag hade mycket mer mat än vad jag trodde... Haha! Tur att det va fryst, annars hade jag kanske inte kunnat låta bli!


Joo det hade jag! Nu är jag så taggad inför op! Att misslyckas nu är inte ett alteranativ! 
Jag kommer att fixa detta, jag ser inte nåt misslyckande framför mig!!
Framför allt av snacket idag med mamma! Det gjorde mig trygg i att jag kommer att klara det. Jag har gjort upp en strategi för hur jag ska sköta allt, innan kändes allt som i ett enda stort virr varr, och jag hade svårt att se mig själv lyckas i tanken, även om jag sa att jag trodde att jag skulle klara det så sa känslan mig att tänk om jag inte klarar det... Tänk om jag inte alls klarar livet som opad, när det väl kommer till kritan. Men idag kände jag trygghet och stabilitet.

Jag har en plan, jag tänker följa den!  

Sen vill jag bara säga att jag inte har träffat lillebroren min sen före pulverdieten, Det första han sa var, "Va smal du har blivit"! *Stolt* 
Nu menade han inte smal utan mindre, men jag blev lika glad ändå! Det värmer att höra det!
Min lillebror är bara 15, och ser mig som en fetmabulle även om jag nu har tappat åtta kilo, så ser han knappt det på min stora kropp, MEN! Han sa det! Han vet att jag vill höra det! Det värmer mig! Han är för goo! Nog ser han att jag har blivit mindre, det är inte så jag menar! Men jag vettefan om han hade reflekterat övert om han inte visste att jag höll på...
Han är nog rädd att jag ska ångra operationen, det har han sagt flera gånger, Han blir lite stressig över sjukhus och sjukdomar, och han är rädd att något ska hända mig. Jag förstår hans oro, Jag ska ringa honom direkt när jag har vaknat, Jag vill att han ska få höra min röst först! Jag tror det betyder mest för honom än någon annan! =)
Kristofer behöver jag ju inte ringa! Han är ju med mig!!  =)


Jag har fått nå dille på att bada i badkaret igen! Jag har alltid älskat att bada, men nu är jag inne i en period där jag vill bada varje dag! Sköönt! Snart ser jag skillnaden på magen när den får bada helt då vet jag att det händer grejer! Badkarstricket kallar jag det. =)

Har ont i höfter, rygg och allmänt seg, jaa, Jag tar ett bad nu mä!


Ha en god kväll alla sköna!  



 

Av Milla - 5 februari 2012 10:21

Idag vaknade jag på rätt sida! Jag är på bättre humör!

Jag dansade lite imorse det ledde till huvudvärk... Jag ska nog ta det lugnt! 

Men humöret är ändå bra! Kristofer och jag klev upp samtidigt imorse vid kvart över 8, Dennis väckte oss...
Vi har kramats och pussats mycket, Vilken härlig morgon!
Vi hjälptes åt att plocka undan och diska. Nu sitter vi alla tre vid varsitt håll! Dennis sitter och tittar på Rorri, Kristofer håller på med ett av sina projekt, denna gången med att göra om en resväska till en musikspelare! Coolt! =)
Jag sitter ju här förstås, Men det säger sig ju självt!


Mindre tandvärk idag, men fortfarnade där... Tröttsamt!


Snart kommer moren min och umgås! Myys! <3 

Av Milla - 4 februari 2012 20:47

Känner att det var dags för ett inlägg till, med Melodifestilvalen i bakgrunden.... Jag är inte överförtjust i konceptet längre, Låtarna är inge bra och jag vet inte varför jag ens låter det vara på, det hör väl till på nå vis... =) 

Idag har känslorna varit som en berg och dal bana! Morgonen började bra, förmiddagen började irritationen ta över, det gick över i någon form av glädje och jag la mig för att kolla på film, snyftade när det var sorgsigt, men det gick över i trötthet, jag sov ett par timmar, tandvärken blev värre, sen kände jag att jag ville börja gråta för att få ur mig allt...

Och det gjorde jag! Min bästa sambo, kom fram och gav mig en otrolig björnkram och jag grät som en bebis. Det var så skönt!  Han säger även att jag är vacker när jag gråter, det är kärlek det!  

Egentligen vet jag inte varför jag ville gråta, jag antar att det är stressen i mitt liv just nu... Jag gömmer mig när jag mår dåligt, Jag döljer det på bästa sätt! Nu har jag en sambo som ser mig varje dag så det blir lättare att släppa på trycket lite oftare... Förut så svalde jag det mesta, ryckte på axlarna och lät bli att känna tills bägaren var överfylld!
Nu låter jag det pysa ut oftare. Dock inte tillräckligt ofta, jag låter det oftare bli irritation eller ilska! Men det är de första tecknen på att jag behöver pysa ut....


Min hjärtas man tände levande ljus i vardagsrummet så jag fick lite extra mys känsla till melodifestivalen, visserligen kollar jag inte längre men tanker var fin, och det är den som räknas!
Om jag inte hade Kristofer i allt detta vette fan om jag hade klarat det!! Han är ett otroligt stöd!! Han får stå ut med så jävla mycket, but still going strong!!
Utan tvekan min livs kärlek!! Den här mannen ska jag bli gammal med!   
Men måste vi ligga mä varann??


Nu ska jag pussa han lite i nacken! Sen ska jag välja en film under den skahan få den äran att klia mig på ryggen och borsta mitt hår! =)=)

Ha en bra kväll!! =)    

Av Milla - 4 februari 2012 11:48

Jag mår bättre, men inte bra! Jag är slö och matt, och har en väldigt kort stubin!

Det med kort stubin hör väl egentligen inte ihop mä bihåleinflammationen i sig, Men orka mä nåt över huvudtaget!
Jag skulle kolla på film mä lillgrabben och hans far, somnade fem min in i filmen....
Gick och la mig och sov på sängen istället då rycktes min sambo mä i musiken han spelade, och tillslut kändes det som att baslådan låg under min säng, ok, jag går till överdrift, Det var flickan och kråkan som spelades, Men!!!
Väck inte den björn som sover! Jag är en stor fetmabullebjörn med aggressinons problem när jag blir väckt!!

Jag ville smälla nå hårt i huvet på han men jag lät bli.... Istället började käften gå.... Jag tror han hade föredragit nåt hårt i huvudet...

Nu har de dragit hemifrån för att umgås med Junnu, samuel och antagligen Jenny...
Skööönt! Jag hade velat följa mä om jag hade vart frisk, Men då skulle jag ha jobbat så det kvittar egentligen...

Nu ska jag lägga mig och glo på film oh låtsas att jag äter fruktsallad! =)
(Tänkte skriva pocorn, men jag kom på att det var jag inte ens sugen på...)

 

Ovido - Quiz & Flashcards