Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

Jogga! =)

Av Milla - 2 mars 2012 20:28

Såå skönt väder va har nu! Ja, Det är ju fortfarande lite småkyligt när det blåser, men man vet ju åt vilket håll det lider!
Om tre veckor ska klockan ställas om igen, skönt, Då blir det en timme varmare på kvällen!
Varför ställer man egentligen om klockan! Varför inte bara låta den vara lixom!

Vi har kommit in i en ny livsstil både jag och min kille!
Vi rör på oss tillsammans hela tiden, och vi peppar varandra på ett positivt sätt!
Vi båda har ändrat tänket inom det mesta! 
Livet känns härligt! Vi skrattar mycket tillsammans! 
Vår son börjar så smått att lära sig prata! Man märker stora framsteg på det mesta just nu! 
Imorgon ska vi hålla hans två års kalas! Snacka om att jag tog ut svängarna lite väl mycket!
Jag opererades två dagar före hans födelsedag, Och vi satte detta datumet för att jag skulle hinna kurera mig efter operationen! Så fort jag mådde kalas så hade vi kunnat ha kalaset redan helgen efter op!
men självklart ska grabben få ha en alldeles egen dag! Det är ju bara en gång om året man fyller år så då ska man ju uppmärksammas med pompa och ståt!
Han har fått det mesta i present väg redan! Några grejer still ska öppnas... men först måste jag slå in dem, tänk att man ska vänta till sista dagen med sånna här grejer, Jag har ju för fan haft hela dagarna på mig!

Känns skönt att ha vårstädat lägenheten! Jag har skurat badrum och kök! Har fönstrena kvar och lite smått, jag behöver torka av skåp och sånt, Men det är skönt att det mesta är klart! 
Nu kan vi njuta av att kunna vara ute i solen istället för att vara inne och städa! 


Var på vårdcentralen idag igen! Infektionen har dragit sig tillbaka så antibiotika behövdes inte, skönt!
Hon satte kirurg tejp som ska sitta i en och en halv vecka till, såren är läkta, men hon sa att tejpen gör ärren snyggare!
Så jag får väl ha tejpen där då!! Haha!

Jag som vill BADA! =)
Jag kom 45 minuter för tidigt till vc, små irriterad över att jag hade stressat helt i onödan bestämde jag mig för att promenera istället för att bara sitta och glo. Jag tog enligt mig själv en ganska lång promenad, tänkte att jag kommer nog komma in precis lagom. 
Kom in till vc igen, kollade klockan, hade gått i 20 minuter...... Jag går nog mycket fortare nu än innan! =)

På tal om att gå fortare! Jag har provat att springa lite! Så skönt det är! Jag vill kunna springa istället för att gå! Det går ju mycket fortare att ta sig fram då! Jag ska ta en tur här snart, Se hur mycket och länge jag orkar! Kan ju varva springandet och gåendet till en början! Nu snackar vi jogga, inte springa! 
Självklart så känner jag ju efter så att kroppen orkar! Men när man har tappat 16 kilo så tror man att man är stålmannen! Det är en otroligt skön känsla! Att ha orkat bära så mycket vikt under så lång tid är ju faktiskt krävande för kroppen! Så jag har ju redan mycket muskler som bara behöver underhållas! 

Nu ska jag sova, Dennis var svårnattad ikväll, tog över en timma! Men det tar inte mer än en sekund för han att vakna imorgon bitti, före fem varenda morgon! Bara att gilla läget!
Lika bra att vara utvilad då! 

Gonatt! 

 

 
 
Ullissa

Ullissa

4 mars 2012 08:02

Härligt med kalas å dom små skall skämmas bort! Vet precis vad du menar.
Jogga låter ju så underbart. väntar här på att det skall bli lite varmare.
Ang vikten så gå till butiken å gå till hundmaten å testa å lyft en säck med hunmat på 14-16 kg så märker du verkligen hur mycket du tappat. Helt underbar känsla.
Ha en toppen dag.
Kramisar

http://ullissa.bloggplatsen.se

Milla

4 mars 2012 13:13

Ett kalas utan socker va visst väldigt uppskattat! =)

Jaa! Min som väger 17 kilo, så det är ju nästan samma!
Heelt otroligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 26 mars 2012 18:20

Idag var jag på återbesök på St Görans! Ett besök som likväl hade kunnat tagits på telefon, men nu är det gjort! =)Jag vägde mig! Totalt har jag tappat 27 kilo!Jag har tappat 22,5 kilo sedan flytstarten 12 januari! =) Jag väger numera 113 kilo! =...

Av Milla - 15 mars 2012 20:12

Idag var sjukskrivningen över, Eller egentligen igår man chefen tyckte att jag kunde börja med en ledig dag! =) Jag började dagen med frukost! Tog en rask promenad till Slagsta halv 7! =) Va kul att se allas miner när jag kom in i rummet! Alla hade f...

Av Milla - 12 mars 2012 20:54

Vilken fantastisk dag vi har haft jag och min grabb! Den började grinit från bådas håll men när jag beslöt mig för att gå ut i lekparken var tjurandet slut! Vi njöt av solens strålar från elva på förmiddagen till 15.30 på eftermiddagen! Med en liten ...

Av Milla - 12 mars 2012 08:44

Jag skulle vilje ge en viktrapport idag men jag kan inte! Min våg visar olika varje gång jag ställer mig där! Jag tog mina hantlar som väger ett kilo var, men det fattade inte vågen! Jävla skräp! Så jag måste sticka till vårdcentralen och väga mig......

Av Milla - 11 mars 2012 09:56

Imorse fick jag sova ut till klockan sju! Och ja, det var sovmorgon, Dennis vaknade före fem! Jag kände mig utvilad när jag vaknade! Pigg och glad! Hela familjen låg inne i sovrummet och hade lite mysmorgon när jag hade vaknat! Sen klev vi upp och kä...

Presentation

Lämna gärna ett fotavtryck när du varit här!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards