Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Milla - 9 mars 2012 18:38

Fett sköön promenad!! Haha! 
Det börade med att jag satte på mig min nya vår jacka som faktiskt hade blivit något större i midjan! =) Fortfarnade för liten, men det är kul att se förändring! Innan kunde jag knappt stänga den! =)

Jag tog samma runda i skogen som innan! =)
Jag hade Kristofers Dr Dre lurar och spotify som dunkandes genom hela hjärnan!! Jag hade speed!
Kom till ett ställe där det var en jäkla massa våt is! Jag hamnade stilla ståendes omringad av is! Jag var svinrädd för att ramla med de svindyra lurarna, tänkte för mig själv att jag skulle säga till Kristofer att jag blev rånad och knuffad i en stor vattenpöl om lurarna hade gått sönder! Då skulle han ju bli glad över att jag var välbehållen istället för att bli arg över lurarna! =)
Sen beslöt jag mig för att inte ramla, ta mod till mig och såå hoppade jag över till andra sidan, med hjärtat i halsgropen såklart men jag lyckades och fortsatte min vandring!

Jag sprang upp för första backen, orkade inte ända upp men vad gör det! 
Spotify började krångla som om det var glapp i den... men den forsatte spela ganska bra... 
Jag krånglade mig över nästa isblock i mötande trafik, Haha! Det var en man som halkade omkring på sidoisen, haha! Han gav mig ett litet leende! =)
Eftersom det var mulet och trist så föll möskret på tidigare denna afton än de andra då himlen har varit blå, det började så smått kännas kusligt, men jag tänkte för mig själv att jag är en tuffing, jag törs gå i skogen ändå! 
Fick möte igen av en kille på en "skogscykel" Haha!

Han var kanske 20 meter bort, han rättade till sin hjälm, jag upptäckte honom när jag själv hade stannat för att fixa till luggen, Känslan var att han väntade in mig... 
Han började trampa, körde mot mig, jag gick åt sidan och han fortsatte mot mig, jag snubblade till på isen där jag gick, och han trampade förbi....  
Varför vi båda ville vara på samma sida var för att det var ett isblock som gick över hela vägen, det var inte för att han skulle råna mig! Haha!

Jag fortsatte gå, motivationen började tryta, Spotify började krångla ännu mer, Det slutade med att jag inte hade nån musik alls.... Ja fyy, Jag ville bara ta första bästa avfart hem! Jag kände inte alls för att gå mer, Om jag från början hade vart utan musik hade det inte vart samma sak som att bli fråntagen den! 

Jag bestämde mig för att dete bara var dumma bortförklarningar... Nu går jag!
I am not a quitter!! I am not a quitter, viskade jag högt för mig själv! 
Hade det inte varit för att musiken dog hade jag itne haft en tanke på att gå hem! NU GÅR DU!!!!
Och jag gick!!
Det blev mer och mer mörkt och bortförklaringarna avlöste varandra! 
Ni vet hur man kan ge sig själv saker att bli rädd för, träd, stora stenar, löv som blåser, Jävligt läskiga grejer faktiskt!! 
Jag tänkte att jag skulle vika av och gå hem ytterligare en gång!!

MEN SÅ FAN HELLER!!!! 
Det är fortfarande bara ursäkter för att slippa!! Motivationen tryter inget annat!! 
Jag var tvungen att korsa vägen hem för att fortsätta djupare in i skogen! Där tog jag långa bastanta kliv över och fortsatte rakt över!
Iam not a quitter!!!!!!

Så sjukt nöjd med min beslutsamhet!!
Jag klarade det!! Ingen dog! Lat-Lisa vart besegrad!!!


När jag kom stod Kristofer och gjorde mat till oss! Härlig kväll!
Nu ska vi ha lite kvalitets tid bara han och jag! Det är vi värda! =) 


Så här cool såg jag ut mä lurarna! Haha! 


 

Av Milla - 9 mars 2012 15:49

Idag såg jag att en kvinna frågade om någon visste någon bra gbp-blogg man kunde läsa! 
En annan kvinna rekomenderade mig! MIG! =)
Klart det värmer i hjärtat! <3
Då fick jag även lite dåligt samvete för att jag har blivit så dålig på att uppdatera mig! Uppföra mig, var ordet jag fick fram i huvudet, hade svårt att hitta rätt! Men ger man det bara lite tid så laddar hjärnan om!
Så om man skulle ta och uppföra sig genom att lämna ett inlägg! =)

Jag är jätte duktig med maten! Speciellt tiderna! Jag har aldrig låtit det gå mer än tre timmar mellan två måltider.
Jag lagar både lunch och middag, gör till exempel egen Smoothie till mellanmål!
Jag har ju alltid tyckt att jag inte kan laga mat! Men nu är det konstaterat! Det var latmasken i mig som inte kunde!
Otroligt nog, redan efter så här kort tid kan jag bli sugen på sånt jag förr aldrig har gillat! Egentligen som jag har bestämt att jag inte gillar... FISK! Nu kan jag bli sugen på all möjlig fisk, Inann vara det bara lax, jag trodde att det skulle gå över men icke! Jag ser alla möjliga olika fiskrätter i huvudet nu! Att bli sugen på fisk är för mig inte ett naturligt beteende! Haha!
Man har ju hört att smaklökarna ska förändras lite när man har opererats men så här snart! (Fyra veckor på måndag!)

Har inte haft nått dumping"anfall"! Det har jag ju varit rädd för! Jag vågade mig på bacom igår, det gick jättebra! Jag till och med trodde att jag hade ätit för fort, men icke! Jag var rädd i en halvtimme efter maten, men inget hände! Haha!
Jag har haft små dumpingkänningar som ytterst lite illamående! Nångång lite ont i magen! 
Men än så länge tycker jag att jag har skött mig bra på den fronten! =)

Jag motionerar måttligt får jag säga! Inte varje dag, Men när jag ger mig ut så gör jag det ordentligt! 
Var annan dag blir det ungefär! Men jag är ju ute i en-två timmar då så att jag tycker att jag har rätt att vila de dagarna när jag inte är ute! Sen är det lätt att gömma sig bakom att familjen har varit sjuk, Bara jag som har klarat mig! Peppar peppar! Nää nu vart jag fet-pepp på att ta en skogstur! Det är jag värd! Lätt att jag är! =) 

Jag kommer att börja jobba igen på torsdag nästa vecka, då kommer den stora utmaningen, när det "riktiga" livet börjar!
Jag är inte rädd längre, Jag var rädd före operationen, Men nu när jag märker jag ju att maten går bra! Nu är jag faktiskt taggad för att börja! Jag kommer att vara runt om i hela stan! Så inför det är jag lite nervös, Men jag fixart! Jag är inte rädd jag kan flyga!
Jag är ju så otroligt social och har lätt för att föra mig bland folk, så det blir inga problem, Men det är klart, Det beror ju på vilka man möter! Jag är ju superb så alla gillar mig, Men gillar jag dem? Haha! =)

Bara två av titthålen som har plåster nu! De andra tre är läkta! Häärligt! 
På måndag ska skiten vara läkt så jag kan bada!!!!!!! Jag har inte nå stora förhoppningar men va fan, allt kan ju inte gå spikrakt! 

På måndag är det dags för vågen igen! Är jag under 115 blir det äver bilder!! Så hoppas på det för allt du är värd! Haha!

Nu vart jag sugen på att ta en promenad!! Tjingon lingon! =)


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Lämna gärna ett fotavtryck när du varit här!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards