Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Det kan ju inte gå spikrakt!

Av Milla - 9 mars 2012 15:49

Idag såg jag att en kvinna frågade om någon visste någon bra gbp-blogg man kunde läsa! 
En annan kvinna rekomenderade mig! MIG! =)
Klart det värmer i hjärtat! <3
Då fick jag även lite dåligt samvete för att jag har blivit så dålig på att uppdatera mig! Uppföra mig, var ordet jag fick fram i huvudet, hade svårt att hitta rätt! Men ger man det bara lite tid så laddar hjärnan om!
Så om man skulle ta och uppföra sig genom att lämna ett inlägg! =)

Jag är jätte duktig med maten! Speciellt tiderna! Jag har aldrig låtit det gå mer än tre timmar mellan två måltider.
Jag lagar både lunch och middag, gör till exempel egen Smoothie till mellanmål!
Jag har ju alltid tyckt att jag inte kan laga mat! Men nu är det konstaterat! Det var latmasken i mig som inte kunde!
Otroligt nog, redan efter så här kort tid kan jag bli sugen på sånt jag förr aldrig har gillat! Egentligen som jag har bestämt att jag inte gillar... FISK! Nu kan jag bli sugen på all möjlig fisk, Inann vara det bara lax, jag trodde att det skulle gå över men icke! Jag ser alla möjliga olika fiskrätter i huvudet nu! Att bli sugen på fisk är för mig inte ett naturligt beteende! Haha!
Man har ju hört att smaklökarna ska förändras lite när man har opererats men så här snart! (Fyra veckor på måndag!)

Har inte haft nått dumping"anfall"! Det har jag ju varit rädd för! Jag vågade mig på bacom igår, det gick jättebra! Jag till och med trodde att jag hade ätit för fort, men icke! Jag var rädd i en halvtimme efter maten, men inget hände! Haha!
Jag har haft små dumpingkänningar som ytterst lite illamående! Nångång lite ont i magen! 
Men än så länge tycker jag att jag har skött mig bra på den fronten! =)

Jag motionerar måttligt får jag säga! Inte varje dag, Men när jag ger mig ut så gör jag det ordentligt! 
Var annan dag blir det ungefär! Men jag är ju ute i en-två timmar då så att jag tycker att jag har rätt att vila de dagarna när jag inte är ute! Sen är det lätt att gömma sig bakom att familjen har varit sjuk, Bara jag som har klarat mig! Peppar peppar! Nää nu vart jag fet-pepp på att ta en skogstur! Det är jag värd! Lätt att jag är! =) 

Jag kommer att börja jobba igen på torsdag nästa vecka, då kommer den stora utmaningen, när det "riktiga" livet börjar!
Jag är inte rädd längre, Jag var rädd före operationen, Men nu när jag märker jag ju att maten går bra! Nu är jag faktiskt taggad för att börja! Jag kommer att vara runt om i hela stan! Så inför det är jag lite nervös, Men jag fixart! Jag är inte rädd jag kan flyga!
Jag är ju så otroligt social och har lätt för att föra mig bland folk, så det blir inga problem, Men det är klart, Det beror ju på vilka man möter! Jag är ju superb så alla gillar mig, Men gillar jag dem? Haha! =)

Bara två av titthålen som har plåster nu! De andra tre är läkta! Häärligt! 
På måndag ska skiten vara läkt så jag kan bada!!!!!!! Jag har inte nå stora förhoppningar men va fan, allt kan ju inte gå spikrakt! 

På måndag är det dags för vågen igen! Är jag under 115 blir det äver bilder!! Så hoppas på det för allt du är värd! Haha!

Nu vart jag sugen på att ta en promenad!! Tjingon lingon! =)


 

 
 
Ingen bild

Benita

9 mars 2012 16:41

Hej
Här kommer ett tips på gbp blogg
http://livsvikt.blogg.se

Milla

9 mars 2012 18:37

Tackar! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 26 mars 2012 18:20

Idag var jag på återbesök på St Görans! Ett besök som likväl hade kunnat tagits på telefon, men nu är det gjort! =)Jag vägde mig! Totalt har jag tappat 27 kilo!Jag har tappat 22,5 kilo sedan flytstarten 12 januari! =) Jag väger numera 113 kilo! =...

Av Milla - 15 mars 2012 20:12

Idag var sjukskrivningen över, Eller egentligen igår man chefen tyckte att jag kunde börja med en ledig dag! =) Jag började dagen med frukost! Tog en rask promenad till Slagsta halv 7! =) Va kul att se allas miner när jag kom in i rummet! Alla hade f...

Av Milla - 12 mars 2012 20:54

Vilken fantastisk dag vi har haft jag och min grabb! Den började grinit från bådas håll men när jag beslöt mig för att gå ut i lekparken var tjurandet slut! Vi njöt av solens strålar från elva på förmiddagen till 15.30 på eftermiddagen! Med en liten ...

Av Milla - 12 mars 2012 08:44

Jag skulle vilje ge en viktrapport idag men jag kan inte! Min våg visar olika varje gång jag ställer mig där! Jag tog mina hantlar som väger ett kilo var, men det fattade inte vågen! Jävla skräp! Så jag måste sticka till vårdcentralen och väga mig......

Av Milla - 11 mars 2012 09:56

Imorse fick jag sova ut till klockan sju! Och ja, det var sovmorgon, Dennis vaknade före fem! Jag kände mig utvilad när jag vaknade! Pigg och glad! Hela familjen låg inne i sovrummet och hade lite mysmorgon när jag hade vaknat! Sen klev vi upp och kä...

Presentation

Lämna gärna ett fotavtryck när du varit här!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards