Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

Härliga lördag! <3

Av Milla - 10 mars 2012 18:50

Promenaden gjorde jag på 1 timma och åtta minuter! Det går fortare och fortare, och jag springer mer! 
Inte mycket mer men jag märker framsteg! =)
Jag vart svettig så det rann om mig! Det låter knäppt men jag gillart! =)
Intervalls träning som jag kör nu har jag hört ska vara riktigt bra och givande för kroppen! 
Jag vill att all is ska smälta och att all lera ska torka, det blir lättare att köra på då!
Nu blev det slirigt i nerförsbackarna framförallt!
Jag springer fortfarande i uppförsbackarna, men nu oxå lite på raksträckor! 
Det trista med att promenera tidigare på dagen är att jag saknar det på kvällen! 
Känns som att jag hoppas över promenaden nu på kvällen, jag får påminna mig själv att jag har redan gjort den! 



Efter promenaden var det dags för lunch lite senare än vanligt men vad gör väl det!
Efter det tog hela familjen en promenad ut i det vackra vädret, vi tog med oss mellisen ut för vi tänkte vara ute länge! Dessvärre höll vi på att blåsa bort så mysfaktorn vart inte så hög som den hade kunnat vara!

Men vi tog en "söndags promenad" så här på en lördags eftermiddag. Gick igenom lilla skogen och sen till en lekpark men Dennis stack direkt efter första åkturen på rutchbanan! Han ville fortsätta gå! Hihi!
   

Vår fina kille mä solen i ögonen! Det är självklart jag som har matchat skorna mä jackan! Sån är jag! Haha!


Vi gick igenom villaområdet och drömde oss bort om att bo i hus.
Vi diskuterade vad vi ville ha ut av ett hus, om våra förväntningar på framtiden, kommande barn (läs i singular eller plural, avgör själv!) Haha!
Det vart en härligt samtal! Men vi kommer inte skaffa hus än på många år, men det är ju en fördel att man strävar åt samma håll, att man har samma mål i livet. Dock insåg vi att det kommer att kosta en större förmögenhet att få drömhuset! 
Men det är bara att börja spara! =)


Efter det passerade vi en hage med fyra hästar! Det var jättehäftigt tyckte Dennis, mitt upp i alltihop kom en häst som hade en kusk bakom, fint att det kom så lägligt när vi stod där! =)
Myys, Dennis gick och spranng om vart an, och han njöt av att vara ute även fast vi vuxna tyckte att det var blåsigt värre!

 

Här är mina fina grabbar!


Sen kom vi hem och åt mellisen hemma istället, lekte hela familjen på dennis rum, då tyckte jag att det svartnade på ute, himlen vart alldeles mörk, jag har inte hört om det har regnat men jag hoppas att det kommer att vara fint väder imorgon igen! =) 


Jag funderade när jag var ute idag, på en massa saker, jag kom fram till en viktig sak faktiskt!
Att jag behöver bloggen! Mer än vad jag tror alltså! Jag är lite slappare när jag inte skriver att jag ska promenera!
Har jag skrivit att jag ska röra på mig så känns det som att jag har lovat någon, och att svika ett löfte till någon annan är svårare än att svika sig själv! Konstigt nog, jag menar det är ju mig det straffar om jag låter bli!


Vatten har jag varit jäkligt dålig på att dricka undes mina första veckor som opererad! Men du löser sig bättre nu när jag rör på mig mer! Då är jag mycket mer törstig!
Och sen så börkar de bli mer naturligt att ha en flaska brevid sig hela tiden, jag har altid varit dåli på att dricka vatten, som barn fick mamma lura mig att dricka vatten genom att ge mig ramlösa!
Men jag blir bättre och bättre! Rom bygdes inte på en dag! Haha!  


Mina tuttar har dragit till finland! Jag har alltid haft giganter till toots! Nu försvinner de mer och mer! Jag är glad för det! Det är inget som stör mig alls faktiskt! 
Men jag har alltid velat ha minste tuttas, Inte små kanske, men mindre!
Det är en stor belastning för rygg och nacke och axlar med dessa bomber! 


Min kille är osocial ikväll, han har vart och hämtat nya mass effekt, Han bad om att få vara ifred! =)


Ikväll hade jag velat bada och ha en liten spa kväll, men det går inte eftersom två av såren fortfarande inte har läkt, Den ena sköterskan på VC sa att det var läkt, sen visade det sig att det började vara ur dem iallafall... Tröttsamt värre!

Jaa...va faan ska jag göra nu då!! Inge kul mä ensamtid när man inte vill ha det... Det är ju förtidigt att lägga sig....
Jag vill ha sambo tid, Kanske sexa lite eller va katten som helst!! Men Nänä! Spela tv-spel som en barnunge, Gör det! Tänk fan inte på mina behov! Haha!


Promenad? Nää, Vila är oxå viktigt! =)




Ha en bra kväll, till skillnad från vissa andra! =) 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 26 mars 2012 18:20

Idag var jag på återbesök på St Görans! Ett besök som likväl hade kunnat tagits på telefon, men nu är det gjort! =)Jag vägde mig! Totalt har jag tappat 27 kilo!Jag har tappat 22,5 kilo sedan flytstarten 12 januari! =) Jag väger numera 113 kilo! =...

Av Milla - 15 mars 2012 20:12

Idag var sjukskrivningen över, Eller egentligen igår man chefen tyckte att jag kunde börja med en ledig dag! =) Jag började dagen med frukost! Tog en rask promenad till Slagsta halv 7! =) Va kul att se allas miner när jag kom in i rummet! Alla hade f...

Av Milla - 12 mars 2012 20:54

Vilken fantastisk dag vi har haft jag och min grabb! Den började grinit från bådas håll men när jag beslöt mig för att gå ut i lekparken var tjurandet slut! Vi njöt av solens strålar från elva på förmiddagen till 15.30 på eftermiddagen! Med en liten ...

Av Milla - 12 mars 2012 08:44

Jag skulle vilje ge en viktrapport idag men jag kan inte! Min våg visar olika varje gång jag ställer mig där! Jag tog mina hantlar som väger ett kilo var, men det fattade inte vågen! Jävla skräp! Så jag måste sticka till vårdcentralen och väga mig......

Av Milla - 11 mars 2012 09:56

Imorse fick jag sova ut till klockan sju! Och ja, det var sovmorgon, Dennis vaknade före fem! Jag kände mig utvilad när jag vaknade! Pigg och glad! Hela familjen låg inne i sovrummet och hade lite mysmorgon när jag hade vaknat! Sen klev vi upp och kä...

Presentation

Lämna gärna ett fotavtryck när du varit här!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Skapa flashcards