Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Milla - 11 mars 2012 09:56

Imorse fick jag sova ut till klockan sju! Och ja, det var sovmorgon, Dennis vaknade före fem! Jag kände mig utvilad när jag vaknade! Pigg och glad!
Hela familjen låg inne i sovrummet och hade lite mysmorgon när jag hade vaknat!
Sen klev vi upp och käkade frukost tillsammans! Direkt efter det smackade jag på mig kläder och rusade ut i det härliga vädret och tog min efterlängtade långpromenad i skogen! Jag går och joggar ca 50/50 jag går nog lite mer än så länge!
Jag kände att krafterna sinade en del i slutet av rundan, men jag tycker att det är skönt! Jag vill vara slut efter en sån här runda! Svetten lackade! =)

Nu ska Dennis snart sova middag lite, Pappan i familjen vilar redan! Haha! Helt utslagen! Haha!
Sen ska vi ut och gå lite till! Det gör jag inte för motionens skull, utan för att umgås! Jag vet inte om jag har sagt det innan men Kristofer och jag går inte i samma takt så jag anser itne att det ger mig så mycket, Men det gör det ju, Man rör ju på sig ändå, även om det är långsammare! =)
Det är i vilket fall skönt att vara ute med familjen! =) <3

Igår sa jag till Kristofer att jag ville sola solarium nu på våren för att få färg och känna mig lite fräschare!
Men idag när solen värmde mitt ansikte så ångrade jag mig! Jag behövert inte! Jag är ju ute hela tiden, den naturila solen kommer att göra mig vacker så varför lägga ut en massa pengar på något man kan få gratis! =)

Igår satt jag även och tittade på före och efterbilder vid gastric bypass. Helt otroligt, vissa ser ju ut som fjortonåringar i huden efteråt!! Det handlar om hudens förmåga att dra ihop sig, och ju yngre man är när man gör operationen desto större elast har huden. Självklart hjälper man huden genom att träna och därför tycker jag att det är värt det att lägga stort krut på just det! Sen vill ajg i slutet av denna resa känna att jag jag kämpade helhjärtat själv, inte bara gjort en operation och sen lutar mig tillbaka! Jag är inte den typen! 
Jag vet att många verkligen undrar varför jag gjorde denna operationen! Att de tycker att jag skulle klarat det på egen hand, eftersom jag har sån disiplin på mig själv! Att jag bestämmer mig för något och sen utför jag det bara!
Att jag är starkare än de flesta! Och alla dessa argument är bra! Jag håller med dem! 
Jag skulle klara av det på eften hand om jag bara la manken till! om jag bara bestämde mig Jag har det i mig! Jag är den typen som klarar det! Jag är en av de 20 procenten av alla som går ner i vikt som faktiskt hade klarat det!
Jaa! Det är jag! =)

Så länge jag har den motivationen! Jag kan krossa sten med min vilja!
Dessvärre så har jag lika stark ovilja när motivationen inte finns där! omotivationen kommer när det står stilla på vågen! Jag är jättelättpåverkad på det sättet! 

Med hjälp av operationen så vet jag att viktnedgången kommer att lyckas! Då kan jag släppa den ångesten och bara koncentrera mig på att göra kroppen starkare! Det går inte att mäta på vågen eller måttbandet! Det känner man inom sig och det går inte att mäta, det smyger sig på sakta men säkert!
Jag är till 100% säker att jag gjorde rätt val när jag beslöt mig för att Gastric bypass! 
På min årsdag ska jag nog ringa Tv4 och berätta min historia! Haha! =)
Just för att jag tycker att media framhäver de operationenrna som inte har gått bra! Vill peka på komplikationer!
Jag tycker att det är missvisande!! 
Oj, nu verkar det ju som att jag verkligen ska ringa! Haha! 
Det började som ett skämt! Men vem vet! Jag kanske gört! =)

Nu har jag lagt Dennis oxå! Han somande nästan dirket! Så mina killar sover, jag är för pigg för att sova... 
Hade det inte vart för att jag redan vart ute skulle jag ta en vänta i skogen! Haha! Jag är bara för mycket! =)

Ikväll ska jag lägga mig tidigt så det fortare blir måndag! Måndag morgon har jag ju längtat till i två veckor nu! Hihi!


Ha en bra dag! Det ska jag ha! <3<3 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Lämna gärna ett fotavtryck när du varit här!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Skapa flashcards