Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Milla - 1 mars 2012 19:54

Jag har i många år velat ha en fjäril tatuerad någonstans på kroppen! 
Den tanken kom när jag förra gången gick ner i vikt. Jag hittade en fjäril på nätet jag blev blixtförälskad i.
Jag gav mitt liv nya vingar, det var det fjärillen stod för, för mig! 
Det blev aldrig något tatuering eftersom jag sakteliga började gå upp i vikt igen, och sen blev jag gravid och andra prioriteringar gjordes.

Nu sitter jag här igen med tankarna på en fjäril! Jag har googlat bilder och sett så mycket fina fjärilar! Beslutsångest är bara förnamnet! Eftersom jag nu inte blev alls lika förtjust i den "gamla" fjärilen! Ja, den är fortfarande jättefin, men jag har sett mycket finare. =)

Idag såg jag en fjäril tillsammans med en lotusblomma och frågade Kristofer vad det stod för, Han sa att det stod för renhet! Sen sa han åt mig att googla, för han vart osäker.
Det stod för renhet och en massa annat...

Det fick mig ju såklart att undra vad fjärilen står för, jag menar på riktigt, i historien så att säga! 
Jag ger mitt liv nya vingar var ju något jag själv hade sagt, För det var det den skulle symbolisera för mig! 
Jag vart glatt överraskad när jag fann vad fjärilen hade för betydelse!




Fjäril


Det här är ett starkt tecken på en ny början på ett högre plan.

 
Precis som fjärilen 
kommer fram ur sin kokong,

 kan det betyda att du träder fram

med en ny skönhet och en ny medvetenhet

 att du går in i en period av

pånyttfödelse och transformation.


Fjärilen är en mycket gammal symbol

för själen och till och med för själva livet.


En fjäril kan också symbolisera glädje

och lycka.
 






Det kunde lixom inte stämma in bättre! Helt otroligt, att jag valde just fjäril i mitt sökande efter en symbol för mitt nya liv! 
Så nu har jag bestämt mig! En Fjäril ska det bli! Ska bara hitta någon som jag blir blixtförälskad i igen!
Sen måste jag bestämma vart den ska sitta, sen ska jag finna mod att göra den! 
Sen ska Kristofer betala den! Haha!

Nu blir det en snabb dusch, sen ska jag kolla på Bigest loser Sverige! <3



 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Lämna gärna ett fotavtryck när du varit här!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards